• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Någon som fått samlingslån med mindre bra UC-score?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
932
Poäng
817
Drygt 150k från Konsumentkredit, 12,69% ränta (precis samma ränta som min uc-kreditrisk, slump?) kass ränta men går ändå ner flera tusen i månadskostnad.

ringde collector som sa att jag skulle återkomma när min nya inkomst är taxerad, så kan det finnas möjlighet för hela summan.
Det är en kredit så du vet om det, kommer inte bli bra för ditt betyg men har man inget val så, men bara så du vet om det
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Drygt 150k från Konsumentkredit, 12,69% ränta (precis samma ränta som min uc-kreditrisk, slump?) kass ränta men går ändå ner flera tusen i månadskostnad.

ringde collector som sa att jag skulle återkomma när min nya inkomst är taxerad, så kan det finnas möjlighet för hela summan.

Collector sa samma sak till mig i januari när jag bara hade en synlig årsinkomst över 100k. När inkomsten för 2020 uppdaterades i april fick jag 500k från dom. :tummen:
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Deras är inte blanco utan kredit och en maxad kredit för 150.000 borde påverka betyget en del

Ja, men det var det jag menade med min fråga. Varför tror du att det är en kredit? Jag hade Konsumentkredit för ett par år sen och det var ett blancolån. Konsumentkredit är ju en del av Nordnet Bank. Kan det vara namnet som lurar dig eller vet du att det de facto är så? För i så fall har dom ändrat väldigt nyligen.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
932
Poäng
817
Hört vad andra har sagt om att man kan göra uttag där ifrån när man betalat för att det är en kredit.
Så bara vad andra har sagt men kanske inte stämmer då!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp